Referanser

Solvent har et stort antall virksomheter som kunder. Våre kunder er fordelt over hele landet og representerer de fleste bransjer.
Ønsker du referanse fra kunder i egen kjede, bransje eller i ditt nærområde kan vi være behjelpelig med det.
Nedenfor har vi tatt et lite utvalg av våre referansekunder, bruk gjerne litt tid på å se hva disse sier om Solvent og Brocon som samarbeidspartner.

Glava AS
Svein Erik Lier

Vi syntes at ting tok for lang tid hos inkassobyråene. Vi ble en kunde i en alt for stor masse av andre kunder.

Ved egeninkasso så vi muligheten til å komme nærmere kunden, sier Sven Lier som er økonomisekretær i Glava AS.

Nå er løsningsgraden i ferd med å bli 100 prosent. Sakene går også mye raskere. Nå blir de gjerne løst i løpet av en til to måneder.

I tillegg er vi fornøyd med god oppfølging og juridisk hjelp fra Solvent.

Slatlem Bilplan AS
Liv Marit

Når jeg har registrert en sak og lagt inn det jeg skal, så treng jeg ikke tenke mer på den. Etter 14 dager plopper det opp "reminder" i mailboksen min, og jeg må sjekke om betaling er kommet. Har det ikke det, er det bare å ta neste steg i rutinen.

Etter nye 14 dager kommer det en ny mail. Det er en genial måte å ha oppfølging av kunder på. Jeg har gjort det som en rutine, at når mailene kommer, SÅ skal jobben med de prioriteres.

Jeg syns også at jeg har fått ekstra tyngde i purrebrevene mine, de ser proffe ut og de henviser til paragrafer etc, dette har helt klart gjort at våre kunder tar oss litt mer seriøst.

Programmet er lett å bruke, det er oversiktlig og veldig brukervennlig.

Stor forskjell i å bruke dette programmet, mot å sende sakene til et innkrevningsselskap. Jeg har mye bedre oversikt over sakene (for det er jo jeg selv som er sjefen for de) og jeg lærer en god del underveis, og det beste av alt er at vi får pengene :-)

I den tiden vi har brukt dette har vi hatt en ganske høy løsningsgrad på våre saker

Murmester Heskje AS
Aina Erga Tjøtta

Eg er kjempefornøyd med Solvent.Det er lett å bruke og alle dokumenter lages så greit med ferdige adresser etc. Du får også beskjed om neste trekk i behandlingsprosessen til kunde eller kemner.

Får også en telefon fra Solvent for å minne deg på videre saksgang. Veldig greit i en travel hverdag å få en påminnelse. Viser seg også at kunder betaler etter at det har blitt sendt til inkasso.

Per A Øren Entreprenør AS
Gunn Marie Haugen

Vi har brukt Solvent dei siste 5-6 åra, og har veldig gode erfaringar med systemet, sjølv om eg var veldig skeptisk i starten. Trudde nok at det blei ein ekstrajobb som tok mykje tid. Var også litt “skummelt” å sende saker til namsmannen, og ikkje minst å sende konkursvarsel. Det var ein terskel, men da eg innsåg at vi nok hadde vore litt for “snille” med kundane våre tidligare, så gjekk det etter kvart veldig greit. Dessutan såg eg at kundane våre aksepterte og betalte renter og gebyr i tillegg til hovedstol.

Ved regelmessig bruk/oppfølging har vi sett ein standard overfor våre kundar. Vi viser dei at vi ikkje godtar at dei strekker kredittida utan at det får konsekvensar.

Det er også ein raskare og enklare måte å få inn pengane på enn å benytte eksternt inkassoselskap. Det går raskt å få ei sak på trekk via namsmannen feks, og vi får alle renter og gebyr. Har også gode erfaringar når det gjelder support. I oppstarten var det veldig godt å kunne ringe dit, og bli losa gjennom saksgangen.

Opplever at vi får raske tilbakemeldingar, og vanligvis løyser ein problemet der og da, pr tlf. Eg har anbefalt Solvent til mange andre firma, og det vil eg fortsette med.